Zelené potraviny, tehotenstvo, choroba, práca a psík

15.04.2020

Končilo leto 2017 a my sme sa vrátili z dovolenky. Pár dní ešte doma relax a potom som chcela nabehnúť do bežného života, do práce. Ale zistila som krásnu správu, že som tehotná. 🙂 Ešte som pracovala na projektoch, organizovala akcie, behala hore dole.. Až kým mi neprišlo zle. Sem tam som to s mojimi aktivitami prehnala, sem tam mi klesol tlak. Nebolo to nič nové, len som to akosi neriešila. S bábätkom som však cítila väčšiu zodpovednosť. Pri testoch sa ukázalo, že som anemická a mám málo železa. Volala som kamarátke Lenke, nech mi poradí.

Čo je pre mňa vitamínová bomba? Sú to zelené potraviny.

Zelené potraviny mi pomohli upraviť anémiu, nízky obsah železa. Keď som bola na hrane s výsledkami tehotenskej cukrovky, stačilo mi zvýšiť si dávku zelených potravín a hrozba pominula. Vždy keď mi klesol tlak, aj mimo tehotenstva, pohár jačmeňa ma zdvihol na nohy. 🙂 Ako každá tehotná, som aj ja dostala ako prvé info u doktora, že mám brať kyselinu listovú v tabletkovej podobe. Našťastie som už vedela od Lenky, že ju obsahujú aj zelené potraviny, ako aj dávku železa, horčíka a ďalších vitamínov pre zdravý vývoj bábätka.

Foto: Zelené potraviny si pridávame aj do raňajkovej kaše.


Mali sme psíka, toy pudlíka, volala sa Mia. Posledný polrok mala problém s hrubým črevom a musela byť na diéte pre psov. Veľmi schudla, chýbala jej energia ako predtým. Opýtala som sa Lenky či aj psíkovia môžu zelené potraviny a po potvrdení, sme ju našej Mii začali podávať, ako bábätku vo fľaške, či do krmiva rozdrvené. A veru ju to vtedy postavilo na nohy. 🙂


Pri chorobe, či pocite, že na mňa niečo lezie, si rýchlo zvýšim dávku zelených potravín, aby som bola fit. Kedysi sme ich totiž papali halabala. Potom som spoznala Lenku a tá mi všetko vysvetlila, poradila. Teraz sme na to už doma dvaja, poctivo papáme ja aj manžel Jarko a pripravujeme synčekovi. 🙂

Zelené potraviny voláme "vitamínová bomba" a "chlorellka kamoška". Od mája 2020 máme doma aj nové produkty z ovocia a zeleniny, ktorým mená ešte musíme so synčekom vymyslieť. 🙂


Ak chcete vedieť viac -> napíšte mi na rodina.ragas@gmail.com. Budem tu pre vás, podporím vás, poradím. Chcem inšpirovať ďalšie kamošky, mamičky, rodiny.

Na zdravíčko, zlatíčko! Petra Ragas <3


Ďalšie časti si prečítate tu:

2.príbeh: O vitamínovej bombe v tehotenstve a pri dojčení

3.príbeh: O prevencii, výžive tela a hojení rán

4.príbeh: O detských oslavách bez pridaného cukru

tento o mojom tehotenstve, ako som mala veľa práce, čo keď na mňa niečo liezlo, a ako som pomohla psíkovi k dlhšiemu životu bol prvým príbehom. A keďže som Peťka, chystám ešte 5. príbeh. 🙂


Ďakujem môjmu synčekovi za inšpiráciu k tomuto článku a vám, priatelia, za zdieľanie. Aby sa inšpiratívne príbehy dostali do rúk všetkým, čo to možno práve teraz potrebujú. Peťka

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky